Betaling

Ventilen Danmark modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard og MobilePay. Beløbet vil først blive trukket på din konto, når varen bliver afsendt.

Alle beløb er i DKK inkl. moms.

Ventilen Danmark bruger SSL (Secure Socket Layer), der er en godkendt betalingsserver, som krypterer alle dine kortoplysninger med protokol, så man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering

Ventilen Danmark sender med PostNord inden for 10 hverdage.

Reklamationsret

I henhold til købeloven har du 2 års reklamationsret. Reklamationsretten gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader, der er opstået ved forkert betjening af produktet.

Ventilen Danmark dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering

Henvendelse og reklamationer sendes til:

Ventilen Danmark
Ny Kongensgade 9, 3. sal
1472 København K

Ventilen Danmark modtager ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, skal du sende os dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Returretten træder i kraft fra den dag, du har modtaget ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv betale.

Fortryder du dit køb, skal du anmelde det til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere pakken.

Meddelelse for fortrydelse skal du sende til: info@ventilen.dk.
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik – men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@ventilen.dk

Persondata

Når du gennemfører en ordre i Ventilens webshop, giver du automatisk samtykke til at vi hos Ventilen Danmark kan kontakte dig, for at fortælle om vores aktiviteter og bede om støtte til vores arbejde med ensomme unge (jf. markedsføringsloven § 10, stk. 2). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at skrive til info@ventilen.dk.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.
Se mere om hvordan Ventilen Danmark behandler dine persondata her: https://ventilen.dk/persondata/