Ventilen indgår nyt stærkt partnerskab med Call me

En ud af seks unge føler sig ensom. Mange også sammen med andre. Det viser en ny undersøgelse, som Ventilen har taget initiativ til sammen med teleselskabet Call me i forbindelse med et nyt, strategisk samarbejde.

Mange unge går alene med en usynlig følelse af ensomhed, og det bliver vi nødt til at tale åbent om, så flere unge tør række ud og bede om hjælp. Det er den fælles mission, som Ventilen og Call me er gået sammen om: At sætte fokus på unges ensomhed og starte en samtale, der skal bryde tabuet og skabe ægte, meningsfulde forbindelser.

Samarbejdet lanceres fredag den 4. april, hvor danskerne får det første glimt af den fælles mission, når en kampagnefilm med fokus på “ægte forbindelser” vises lige før X Factor-finalen på TV 2.

Ensomhed er en naturlig følelse, men den er stadig omgærdet af skam, hvilket gør det svært for unge at række ud. Jo mere vi taler åbent om ensomhed, jo lettere bliver det at finde hinanden. Derfor er partnerskabet centreret om at bryde tabuet om ensomhed.

“Vi arbejder i Ventilen for at engagere flere i kampen mod unges ensomhed. En stærk partner som Call me giver os mulighed for at nå endnu flere danskere med vigtig viden om ungdomsensomhed – og for alvor sætte emnet på dagsordenen, så vi i fællesskab kan mindske ensomhed blandt unge”, siger Simone Bodholdt, direktør i Ventilen.

Kampagner og fællesskab resten af året

Hen over året vil Ventilen og Call me sammen sætte fokus på unges ensomhed gennem kampagner og aktiviteter, der inviterer til refleksion, samtale og fællesskab – med de unge i centrum. 

Hør Simone Bodholdt, direktør i Ventilen, og Eva Lundgren, Direktør for Brand og Marketing i Norlys, sætte ord på partnerskabet