Ventilen indgår samarbejde med Bakken
Vi går sammen med Bakken i et nyt partnerskab, der skal sætte fokus på ensomhed. Foruden Ventilen er Børns Vilkår, Smukfonden og en række af Bakkens kommercielle samarbejdspartnere også en del af det nye samarbejde.
Samarbejdet vil udforme sig via forskellige aktiviteter og tiltag, der løbende vil dukke op på Bakken i løbet af 2022.
Om det nye samarbejde fortæller adm. direktør for Bakken, Ole Andersen:
”Det har ligget os meget på hjertet at netop dette projekt, var det der skulle forankres som en strategi og med organisationer og partnere, der virkelig tager fat om problemet. Det er også et naturligt valg, for Bakken er alt andet end ensomhed. Nogle af vores kodeord er fællesskab, frihed og socialt sammenhold. Ensomhed er et kæmpe problem i vores samfund, og specielt børn og unge har på den konto ondt i sjælen. Bakken som helhed vil kæmpe for at hjælpe, udbrede kendskab og levere positive oplevelser for de unge. Husk at Bakken ikke bare er én enhed, det er et fællesskab på over 70 forretninger – så vi er stolte af, at alle er med”.
Der har været en forankring af projektet hele efteråret, hvor den samlede kraft på dette projekt virkelig kan gøre en forskel for organisationer som vores i Ventilen. Netop tidspunktet for offentliggørelsen har den rette timing, men også en alvorlig baggrund:
”Vi er enormt glade for Bakkens initiativ – og for at vi får lov til at være med. Ungdomsensomhed er et kæmpe problem – og når en aktør som Bakken vælger at sætte fokus på det og gøre en indsats for at komme det til livs, betyder det rigtig meget. Mange unge føler sig ensomme hele året, det gjorde de også før corona-restriktionerne ramte. Men særligt denne årstid kan slå hårdt. Når alle andre render til J-dag, julefrokoster og nytårsfester, er det særligt svært at være den, der ikke bliver inviteret – eller som ikke tør komme, fordi man ikke føler sig som en del af fællesskabet. Med Bakken og de andre samarbejdspartneres hjælp kan vi forhåbentlig sikre at færre unge sidder med den følelse næste år,” fortæller vores direktør, Rillo Rud Snerup.
Nogle af Bakkens store partnere som Tuborg, Royal og Hummel er også med i projektet på de forskellige aktiviteter og tiltag, og Bakken forventer, at flere partnere hopper på projektet:
”I opbygningsfasen har vi allerede fra store virksomheder oplevet en markant interesse, og det er vi glade for. Men det viser også alvoren i at gøre noget ved dette problem. For at sikre der konkret også går midler til organisationerne, samtidig med der laves events og aktiviteter på Bakken, har vi etableret Bakkens Ensomhedspulje, der sikrer midler til diverse projekter fra Bakkens grundlæggende omsætning. Som en af de største forlystelsesparker i Danmark, har vi også en stor platform og talerør overfor vores gæster, som kan oplyses og informeres,” siger kommerciel chef for Bakken, Ulrik Nissen.
Du kan læse mere om vores nye partnerskab på Bakkens hjemmeside lige her.